Pokemon Go je neverovatan. Svuda u svetu, milioni ljudi izlazi napolje, istražuje svoje okruženje i ponašaju se kao lovci. Odavno nije objavljena aplikacija koje je na taj način angažovala svoje korisnike. Nažalost, UX dizajn je mogao biti bolji. Imamo i mi ideje, kako bi smo to promenili.
Socijalizacija
Prva upotreba je teška. Zašto mi je potrebna prašina? Zašto je potrebno transfer dugme? Da mogu da se gađaju Pokemoni krivolinijski? Kao novi Pokemon Go korisnik potrebno je da saznate dosta stvari sami. No, neće škoditi malo pomoći.
Naravno, dobićete pomoć kada startujete igru. Ispod su neki screenshotovi Profesora Willowa, koji vam šalje na vaš zahtev. Na ovaj način učenje je deo narativa i tako vi postajete ubačeni u priču. Šteta što Pokenom Go pretvara sve ovo u jedan dosadan niz ovakvih slika.
UX – Predlog – Objasniti ovu mehaniku i funkcije u pravom smislu u toku igre. Dati igračima informaciju o svim savetima i trikovima (“Da li ste znali da možete da bacate loptice krivolinijski”). Dajte korisnicima informacije o svemu što je novo, da bi to naučili. Pogledajte kako Duolingo to radi. Oni integrišu svoju malu sovu, koja pomaže korisnicima prilikom prve upotrebe aplikacije i tokom daljeg učenja.
Upotrebljivost
Ima prostora za napredak ovde. Nećemo vas gnjaviti sa nekim problemčićima koji nisu toliko važni, samo ćemo se fokusirati na bitne stvari.
Problem sa prenosom
Korišćenjem opcije prenosa možete poslati slabijeg Pokemona “nazad profesoru”. Možete zaraditi dodatne slatkiše kojima možete učiniti vaše Pokemone moćnijim. Svakako, kada shvatite ovo počećete da menjate mnogo Pokemona, a nažalost možete ih transferovati samo jedan po jedan. Dakle, zarobili ste 182 Pokemona – Potrebno je transferovati ih jedan po jedan? Nema se vremena za to.
UX – Predlog – Obezbediti igrače sa više akcija na gomili.
Saradnja
Pokemon Go je veoma društvena igra. Igrači šetaju ulicama, u potrazi za mestima koja obezbeđuju igračima vredne Pokemone (Pokestops). Uz pomoć igre se drugi ljudi upoznaju, podstiče se timski duh jer svaki trener bude dodeljen na jedan od tri tima.
Ipak svi ovi aspekti bi mogli da budu mnogo zanimljiviji. Možete samo aktivno uključiti svoje članove tima prilikom preuzimanja teretane (što se dešava kao posledica brzog tapkanja po ekranu). Ukoliko imate više opcija u okviru tima, to će ojalati društveni aspekt igre i stvoriti još veću posvećenost.
UX Predlog – Učiniti mogućim da se korisnik bori sa drugim trenerima, ili čak turnire između timova. Takođe, dozvoliti igračima unutar tima da razmenjuju Pokemone.
Bezbednost
Ljudi su hodali po liticama dok su igrali ovu igru. Neko je udario u policijski auto. Kriminalci su, koristeći ovu aplikaciju pljačkali igrače, mnogo je pisano o tome, tako da svakako postoje neka sporna pitanja o bezbednosti i sigurnosti.
UX-Predlog – Ubacite Pokemon u sigurne zone. Mapa treba izričito da pokaže koja su zabranjena područja. Ove zone, posebno naglašene u različitim bojama i tu ne bi smelo da se nalaze teretane ili Pokestops. Lep način za startovanje bi bio nuklearna zona.
Zaključak
Pokemon GO nam daje potpuno noiv način interakcije sa svetom. Ova aplikacija je postala jedna od najvažnijih viralnih aplikacija svih vremena, po angažovanju korisnika u rangu sa Facebookom i Twiterom. Ipak još je dug put do savršenstva. Dodavanje novih funkcija i optimizacija trenutnog korisničkog iskustva će privući nove igrače, a zadržiti već postojeće.